کد خبر: ۲۵۵۴۷
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸
در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری اولین نشست انجمن پارک‌های فناوری غرب آسیا در اینوتکس ۲۰۲۲|برترین دانشمندان جهان اسلام معرفی می‌شود

رییس پارک فناوری پردیس نشست انجمن پارک‌های علم و فناوری غرب آسیا برای اولین بار در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار« نبض فناوری» مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس بیان کرد: در ابتدا نمایشگاه اینوتکس برای تبادل دانش شکل گرفت، اما رفته رفته با شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی در کشور، ایجاد شتابدهنده‌های نوآوری و رویداد‌های کارآفرینی تحت حمایت پارک فناوری پردیس نمایشگاه اینوتکس هم در خدمت اکوسیستم نوآوری کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون رویدادهای این اکوسیستم با حمایت دولت بوده است، ولی با تمرکز بر این دو اقدام، بخش خصوصی را وارد این عرصه کردیم، اما از سوی دیگر مشاهده شد که با شکل گیری این اکوسیستم، نیاز به پوست اندازی رویداد نوآوری اینوتکس بود تا این رویداد بتواند در خدمت اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور قرار گیرد، بر این اساس اینوتکس تبدیل به مگا رویدادی در حوزه کارآفرینی و نوآوری شد.

صفاری‌نیا با بیان اینکه بر این اساس رویداد اینوتکس به عنوان یکی از بازیگران توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نقش آفرینی می‌کند، ادامه داد: در صورتی که استارت‌آپی بخواهد در مرکز توجه رسانه قرار گیرد و یا سرمایه گذاری را جذب کند، اینوتکس محمل خوبی در این زمینه است و بال دیگر این رویداد، رصد تحولات نوآورانه و فناورانه در دنیا است که در طی روزهای برگزاری این رویداد با برپایی استیج‌های اینوتکس به این مقوله پرداخته می‌شود.

رییس پارک فناوری پردیس، ارائه امکانات سرمایه گذاری را از دیگر مزایای این رویداد نام برد و خاطر نشان کرد: علاوه بر آن این رویداد نوآورانه به ظرفیت‌های بخش دانش آموزی نیز توجه دارد، به گونه‌ای که با برگزاری بخش ویژه‌ای برای دانش آموزان و معلمان، خانواده‌ها درگیر این رویداد خواهند شد.

صفاری‌نیا تصریح کرد: اینوتکس راهی برای رصد تحولات فناورانه و نوآورانه دنیاست از طرف دیگر ضمن تعامل با سرمایه‌گذاران دسترسی خوبی را برای استارتاپ‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به سه هدف اصلی رویداد اینوتکس عنوان کرد: توسعه همکاری و مشارکت بین فعالان حوزه زیست‌بوم فناوری، معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران و همچنین شبکه‌سازی از جمله مهمترین اهداف نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس است.

رییس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: از سال گذشته نمایشگاه اینتکس را در پارک فناوری پردیس برگزار کردیم و امسال هم این نمایشگاه در پارک برپا خواهد شد.

صفاری‌نیا، از برگزاری یازدهمین دوره رویداد اینوتکس در سال آینده خبر داد و گفت: این رویداد ۶ محور را دنبال می‌کند که یکی از این محورها، "استیج حکمرانی" است که طی آن سیاستگذاران و دولتمردان در کنار بخش خصوصی قرار می‌گیرند ‌و به سوالات فعالان عرصه نوآوری کشور در حوزه‌های قوانین و سیاستگذاری‌ها پاسخ خواهند داد.

وی، برگزاری دومین نشست انجمن‌های علمی غرب آسیا و شمال افریقا را از دیگر برنامه‌های رویداد یازدهم اینوتکس نام برد و یادآور شد: در هماهنگی‌های صورت گرفته، برگزاری دومین دوره از نشست انجمن‌های علمی در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

صفاری‌نیا، از برگزاری اختتامیه رقابت "کنز" در حاشیه رویداد اینوتکس خبر داد و افزود: در این رقابت علمی از دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید کمتر از ۴۵ سال از کشورهای جهان اسلام که ایده‌های نوآورانه و فناورانه خود را ارسال کرده باشند، تقدیر می‌شود.

به گفته وی در این دوره از رقابت‌ها ۱۸۰ طرح فناورانه از سوی دانشمندان کشورهای اسلامی ارسال شد که ۱۸ طرح به مرحله داوری نهایی رسید و همزمان با برگزاری رویداد اینوتکس از برترین‌های این رقابت تقدیر می شوند.

صفاری نیا، با بیان اینکه در یازدهمین رویداد اینوتکس، بخشی با عنوان "میز خدمت" در نظر گرفته شده است، در این باره توضیح داد: در این بخش نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با اکوسیستم نوآوری کشور حضور دارند و در ارتباط نزدیک با فعالان این عرصه به سوالات آنها پاسخ خواهند داد.

وی بخش دیگر این رویداد را "اینوتکس گیم" عنوان کرد و ادامه داد: این بخش با تمرکز بر رونق دادن به استارت‌آپ‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

رییس پارک فناوری پردیس اضافه کرد: در حاشیه این رویداد طرح‌های کلان ملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی خواهند شد.

وی طرح‌های کلان را طرح‌هایی دانست که تاثیرگذاری بالایی در کشور  دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی